اخباررویدادهای ترکمن صحرا

چراغ یک رسانه خاموش شد

پایگاه خبری اولکامیز – اکبر پیرا ، خبرنگار و عضو خانه مطبوعات استان گلستان:

آرتا نیوز یکی از کانال های خبری و پیج اینستاگرامی فعال در غرب استان گلستان و بخصوص در شهرستان آق قلا بود که صدای مردم به حساب می آمد و نقش پررنگی در اطلاع رسانی به مردم داشت.

متاسفانه شنیدیم که تنها کانال خبری که به خود جرات می داد از مسئولین انتقاد بکند مسدود  شده است.

این رسانه نقش بی بدیلی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات داشت و با تحلیل های منصفانه نسبت به آگاهی بخشی آنچه در شهرستان می گذشت ، تلاش می ورزید.

براستی که در این برهه حساس که  به فصل انتخابات نزدیک می شویم ، تعطیلی و یا توقیف پایگاه خبری آرتا نیوز به نفع هیچ حزب و جناحی نخواهد بود و تنها دشمنان انقلاب از این حرکت شاد خواهند شد ، چرا که آرتا نیوز نقش مکملی در پر رنگ کردن انتخابات داشت.

آرتا در واقع صدای مردم بود و با تعطیلی این پایگاه خبری هیچ روزنامه نگاری خوشحال نخواهد شد ، آیینه تمام نمای صدایی بود که به مشکلات مردم می پرداخت ، سوژه داغ آرتا زباله هایی بود که از استانهای همجوار به منطقه آق قلا سرازیر می شد و هیچ نفعی برای شهرستان نداشت جز شیرابه های آن که مردم اق قلا را آزار می داد.

نگاه آرتا نیوز یک جانبه نبود، به عمق فاجعه زیست محیطی فکر میکرد که با پسماندهای شورابه و استحصال یُد منطقه را گریبانگیر خود کرده است و به غیر از فایده هایی که استحصال یُد داشت ، اما ضررهایی هم برای مردم منطقه داشت.

دغدغه آن همیشه صدای مردمی بود که نمی توانستند انتقاد بکنند، قلم شیوای آرتا لرزه بر اندام هر مسئولی می انداخت که در وظیفه اش کوتاهی می کرد و در خدمت رسانی به مردم کمرنگ ظاهر می شد.

تحریریه آرتانیوز از افراد مؤمن و دلسوز به مردم و انقلاب بودند.

تعطیلی این  رسانه مجازی، اکنون به مصلحت نیست و هر چه زودتر رفع توقیف شود.

به راستی برای ما اصحاب رسانه علت توقیف این رسانه خبری مشخص نیست!

امیدوارم نهال آرتا به خزان تبدیل نشود و هر چه زودتر به وظیفه اصلی خود که آگاهی بخشی مردم است دو باره به تیتر رسانه ها برگردد با عنوان آرتا نیوز رفع توقیف شد.