اخباررویدادهای ترکمن صحرامساله ملی

ع. گنبدلی:صدای تحریم انتخابات فرمایشی را هر چه رساتر کنیم.

در ترکمنصحرا فعالیت های  انتخاباتی کاندیداهائی که از صافی شورای نگهبان گذشته  اند اغاز شده   است.در ایندوره رد صلاحیت ها بسیار گسترده تر از دوره های قبل بود .هر کسی که کوچک ترین زاویه ای با  سیاست های خانمان برانداز حکومت تحت امر خامنه ای داشت از  تیغ حذف شورای نگهبان در امان نماند.از  دو دوره رئیس جمهور و وزیر اطلاعاتش  گرفته تا نمایندگانی که” افتخار”  چند دوره ،نمایندگی در مجلس را داشتند. مجلسی که نتوانست  کوچکترین گام عملی در گشایش اوضاع سیاسی و اجتماعی کشور و بهبود معیشت مردم ایجاد کند. مجلسی بی خاصیت !!که “نماینده” گان اش  با یک تشر  از طرف ” بیت رهبر “و نیروهای  نظامی-امنیتی مسلط بر کشور،  بلافاصله جا  میخورند وعقب می نشینند.

 شورای نگهبان   در ایندوره  از” انتخابات ” ، “صلاحیت کسانی را تایید نمود که کاملا مطیع و فرمانبر اوامر “رهبر”و مقامات امنیتی باشند.عده ای چاپلوس و متملق که هدفشان  برای ورود به مجلس ، همراهی با چپاول گران و رانت خواران  و تامین منافع خودشان میباشد.

طراح و مهندس اصلی تمامی”رد صلاحیت”ها  با هدف تشکیل مجلسی یک دست ،و خالص از افراد  “بله قربان گو”کسی نیست جز خامنه ای و بیت او !

تمامی کاندیدا های ترکمنی هم، که از صافی شورای نگهبان گذشتند و  وارد کارزار” شو” انتخاباتی مجلس شدند  در  چارچوب  معیار های تعیین شدهء بیت رهبری و مقامامات امنیتی میباشد. یعنی به کسانی اجازهء بازی در این  نمایش مسخره داده شد که تمام قد تحت فرمایشات “رهبر فرزانه” و اوامر  باند های حکومتی  باشند.

 کارزار  انتخاباتی اینبار  بعلت سیاست های فاجعه بار حکومت ، خیلی  از رونق افتاده است. طبق آمار ها و نظر کارشناسان ، میزان شرکت در این نمایش انتخاباتی  در تهران و سایر  شهر های بزرگ بسیار پائین  ارزیابی میشود.   با وجود آن ، عده ای معلوم الحال و  فرصت طلب  که توسط ارگانهای دولتی هدایت  میشوند ،تلاش میکنندکه  آتش انتخابات  را گرم  کنند .

ما در شرائطی قرار داریم که جمهوری اسلامی  ،مشروعیت خود را  در بین اکثریت  مردم از دست داده است. رشوه، رانت خواری ،دزدی مسئولین حکومتی  بیداد میکند.  در صد بالائی از مردم زیر خط فقر زندگی میکنند. تبعیض در منطقه ترکمن صحرا کاملا نهادینه شده و ترکمن در سرزمین مادری خود، انسان “درجه دو” محسوب میشود.تشویق و ترغیب  شرکت در “انتخابات مجلس “از طرف برخی فعالین مدنی ،  با آگاهی بر اینکه ،این مجلس بی خاصیت و تحت اوامر “ولی فقیه”،کوچکترین توان و اراده ای برای تغییرات در جامعه را ندارد ،نهایت بی اخلاقی  است.این روشنفکران بظاهر “ملی گرا ” ولی طایفه باز!!، در آینده ای نه چندان دور،  برای همراهی با این جنایتکاران  داغ ننگ بر پیشانی شان  زده خواهد شد.

 ما در شرائطی در آستانه “مشروعیت “بخشیدن به نظام کودک کش هستیم  که  در سرتا سر ایران  چوبه های دار بر پاست .هر روز  شاهد “اعدام ” جوانان آزادیخواه هستیم. کردستان قهرمان در ماتم و عزا ست. حکومت  بجای تلافی و انتقام گرفتن  از  اسراییل برای کشتن فرماندهانش  ،از مردم بی دفاع  کردستان و بلوچستان  انتقام میگیرد و هر روز جنایت میافریند.

هیچ واژه ای را  در توجیه اینهمه جنایت  در نظام ولایی شیعه  نمیتوان  یافت.از محاکمات یک ساعته  و اجرای احکام اعدام در ترکمن صحرا تا کردستان ،قتل عام زندانیان سیاسی در سال شصت و هفت ،به گلوله بستن جوانان معترض در خیابانها  ،  شکنجه،تجاوز به زندانیان و… را  این مبلغین “انتخابات”چگونه میخواهند  توجیه کنند؟.

ساختار این حکومت  تحت رهبری خامنه ای و نیروهای امنیتی ،اجازهء هیچگونه تغییری در جامعه را نخواهد داد.مجلس هم بازیچه ای در دستان این حکومت اعدامی و کودک کش ،میباشد.”نمایندگان “هم نقششان وجهه قانونی دادن به جنایات و سیاست های ویرانگر این حاکمیت میباشد.و یقینا  روزی در پیشگاه مردم  پاسخگو خواهند شد.

ترغیب کنندگان مردم به شرکت در این انتخابات مضحک و فرمایشی ، باید پاسخ دهند که ج. اسلامی در طول عمرش  در چه شاخص هایی موفقیت داشته است؟مجلس  و نمایندگان ترکمن چه موفقیت هایی در جهت بهبود اوضاع معیشتی کشور داشته اند؟تا به امروز نمایندگان ترکمن در رابطه با تبعیض های گسترده  ،سیاست اسیمیلاسیون  و برهم زدن ترکیب جمعیتی حاکمیت  در منطقه مقاومتی کردند. نتیجه مقاومتشان چی بود؟با چه وجدانی بر اینهمه تبعیض ها ،اینهمه جنایات در هر گوشه ای از ایران  که شاهند ، چشم فرو خواهند بست؟.آیا  به بهانهءفرستادن  یک “نماینده “ترکمن ،بجای یک زابلی ، که توانایی اش در حد  آسفالت کردن یک خیابان ترکمن نشین بیش نخواهد بود  ،نادیده گرفتن و تائید  اینهمه جنایات و سیاست های  ناکارامد و فلاکتبار  در کشور نخواهد بود؟

مشکل  ما ترکمنها با حکومت ریشه ای و ساختاری است.فقط با تغییر ساختاری این نظام مشکلات مردم حل خواهد شد.  با آسفالت این خیابان یا آن خیابات ترکمن نشین، مشکلات مان حل نخواهد شد.

در هر برهه از تاریخ  مقاطعی هستند ماندگار !  بطور مثال :دو روز قبل از وقوع انقلاب ، که حکومت پهلوی در استانه سقوط بود با سازماندهی و هدایت  ساواک و روحانی معروف انا قلیچ نقشبندی تظاهراتی را در حمایت از حکومت پهلوی برگزار میکنند.عده ای از روستائیان نا آگاه  ترکمن را بسیج  میکنند. و انها به مغازه غیر ترکمنها حمله و شیشه های انرا میشکنند. به حمامی در  خیابان بهار حمله میکنند و دو نفر کشته و چند نفر زخمی میشوند.این فاجعه بنام ترکمنها ، در تاریخ ثبت گردیدد.حکومت  خمینی از این واقعه همیشه علیه  ترکمن ها و فعالین مدنی اش بهره برداری سوء  میکرد.

در آینده هم شرکت ما ترکمنها در انتخابات فرمایشی که اکثریت مردم ایران در ان شرکت نخواهند کرد یقینا در تاریخ ثبت خواهد شد.و بخاطر اینکه در طرف درست تاریخ قرار نگرفتیم  مورد شماتت  قرار خواهیم گرفت .

واقعیتی ست آشکار که حکومت اسلامی در آستانه فروپاشی است.شرکت ما در این انتخابات در حکم ، مشروعیت بخشیدن به این نظام رو به اضمحلال میباشد.

 امید است فعالین مدنی ترکمن حیثیت و آبروی خود را به آسانی خرج این نظام فاسد و پوسیده نکنند و در طرف درست تاریخ قرار بگیرند.

وظیفه ما روشنفکران متعهد است که تلاش کنیم، مردم در این روز از خانه ها بیرون نیایند.

شرکت در انتخابات در واقع مشروعیت بخشیدن به این نظام میباشد.

بیاییم همگام با مردم کردستان ،بلوچستان و تهران و سایر نقاط کشور به مشروعیت این نظام رای ندهیم. صدای تحریم و شرکت نکردن را بلند تر کنیم.

ع. گنبدلی