اخباررویدادهای ترکمن صحرا

پروژه شهرک سازی در یلمه خندان متوقف می شود

پایگاه خبری اولکامیز– ابراهیم دوگونچی فعال رسانه آق قلایی نوشت: هفدهم آذر ماه در دفتر شورای شهر آق قلا با حضور آخوند میرزاعلی امام جمعه آق قلا ، مهندس سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا، حاج حمید موحد مسئول هیئت سوارکاری آق قلا و فعال اجتماعی ، اعضای شورای شهر و شهرداران  آق قلا و انبارالوم  و جمعی از بزرگان شهر آق قلا برای پیگیری توقف ساخت شهرک ۱۲ هزار واحدی که بدون بررسی و کارشناسی تصویب شده و ایرادات زیادی داشت جلسه ای مهم برگزار شد. 

خواسته مردم و بزرگان و علمای شهر و مسئولین آق قلا توقف این پروژه بود که دلایل آن به مسئولین انتقال داده شد.

در این جلسه پس از بحث و گفتگو  حاضرین درخواست لغو این پروژه جنجالی با امضای نامه ای تقدیم سنگدوینی نماینده مردم آق قلا و گرگان کردند. 

در پی آن مهندس سنگدوینی با احمدی معاون وزیر کشور گفتگو کرد و خواستار توقف و حذف پروژه شهرک سازی ۱۲ هزار واحدی در مراتع یلمه خندان آق قلا شد.

احمدی معاون وزیر برای صحبت با وزیر کشور برای توقف این پروژه در شهر آق قلا قول مساعد داد.

 طبق گفته آقای سنگدوینی، زنگانه استاندار استان گلستان قول توقف پروژه را با خواسته مردم و  برای حفظ آرامش مردم داده است. 

بعد از اعلام ساخت این شهرک در جوار آق قلا مخالفت های گسترده ای از طرف مردم با ایجاد کمپین و راه اندازی کارزار صورت گرفت که طی چند جلسه برگزاری در شهر آق قلا امشب جلسه ای با حضور مهندس سنگدوینی ، امام جمعه آق قلا ، حمید حاجی موحد ، شورای شهر و شهردار آق قلا و شهرداران سابق شهر و جمعی از مردم و فعالان رسانه ای در دفتر شورای شهر برگزار شد و قول مساعد بابت توقف این پروژه از استاندار و معاون وزیر کشور گرفته شده است خواسته ای معقول که باید به سرانجام می‌رسید.

*تیتر از اولکامیز است

www.ulkamiz.ir