اخبارزنان

تورکمن های دمکرات ایران:بازگشت گشت ارشاد!

تورکمن های دمکرات ایران : بعد از تهدیدهای مکرر مسئولین نظام ولایی نسبت به «بی حجاب ها» از روز یکشنبه ۲۵ تیرماه، نیروهای گشت ارشاد برای برخورد با زنان به اصطلاح «بی حجاب» در اغلب اماکن عمومی شهرهای بزرگ مستقر شدند. در طی ده ماه گذشته بعد از قتل مهسا حکومت همچنان با حربه های گوناگون تلاش نمود با حق آزادی پوشش زنان مقابله نماید ولی با مقاومت یکپارچه زنان روبرو گردید.
زنان و دختران، علیرغم فشار، آزار و اذیت از طرف عوامل رسمی و غیر رسمی حکومتی شجاعانه با حضور بدون حجاب اجباری در اماکن عمومی، به مقاومت خود ادامه می‌دهند.
بازگشت نیروهای گشت ارشاد به خیابان ها، آنهم دو ماه قبل از فرارسیدن سالگرد کشته شدن مهسا نمیتواند تصادفی باشد. حکومت نگران آغاز دوباره اعتراضات خیابانی است. از آن جهت فشار و تهدیدها بر روزنامه نگاران، وکلا و فعالین مدنی را نیز افزایش داده است.
بعد از فروکش شدن مقطعی اعتراضات خیابانی، حکومت برای بستن هرچه بیشتر فضای سیاسی کشور و تحکیم پایه های استبدادی خود، دست به یورش همه جانبه زده است.
استقرار نیروهای انتظامی و ایجاد جو امنیتی در شرایط کنونی در واقع پیام آشکار حکومت به جامعه است که «نظام توانایی سرکوب را دارد و مصمم به آن است»
ایستادگی و پیروزی زنان مخالف حجاب اجباری در مقابل سرکوبگران، بستگی به میزان و گستردگی حمایت مردم از آنها در اماکن عمومی دارد.
ما بازگشت نیروهای گشت ارشاد به خیابان‌ها، برای مقابله با زنان و دختران آزادیخواه را تلاشی عبث، بیهوده و نشان ناتوانی حکومت در جهت بهبود اوضاع جامعه می دانیم. ما از مبارزات زنان آزاده کشورمان برای «حق پوشش اختیاری» و مخالفت با هرگونه حمایت می کنیم.

تورکمن های دمکرات ایران
۲۸ تیر ۱۴۰۲

turkme_di@outlook.com