دسته‌بندی نشده

نان و نانوایی

Slliced white round bread with wheat ears on wooden cutting board on gray stone background

پایگاه خبری اولکامیز – آنه محمد مارامایی : روزگار با ما چه کرده است؟ امروز صبح گفتم. چند تا نان گرم و تازه بگیرم وصبحانه میل نمایم .لذا با چرخ به چهار تا نانوایی رفتم . انگار که صف رأی گیری است . در هر نانوایی کم کم سی الی چهل نفر صف ایستاده بودند. بعضی ازحاضران دلیل اصلی شلوغی نانوایی ها را مهاجرت مردم از سیستان و بلوچستان.کرمان و… می دانند و اعتقاد دارند که جمعیت شهرمان زیاد شده اما سهمیه آرد نانوایی ها زیاد نشده( این حقیقت با نگاه به صف نانوایی آشکاراست که چقدر مهاجران جدید درصف ایستاده اند)

گفتم صددرصد این عامل اصلی شلوغی نانوایی هاست . چون بگفته کارشناسان در یک ماه ده هزار نفر از مناطق ذکر شده به گلستان مهاجرت کرده اند و گلستان هم برعکس بعضی استان ها همچون گیلان .مازندران و… ازاول میزبان خوبی برای مهاجران بوده است .واحتمالا منبعد هم با وضعیت وخیم آن مناطق مهاجران زیادی به شهرمان خواهند آمد .پس لازمه اش این است که حاکمان ومسئولان فکری تازه نسبت به وضعیت جدید بعمل آورند .

بهرحال درهرکدام  ازنانوایی ها که خواستم صف بایستم گفتند حاج آقا نان به آخریها نمی رسد.گفتم آقا حداقل چند تا خمیر بده .گفت امروز به هیچ عنوان خمیر به کسی نمی دهم. چند لحظه ایی درآنجا ایستادم .که یک آقایی باپراید مشکی آمد حداقل پنجاه نان گرفت و رفت.

من گفتم چه شد که به ماگفتند به آخریها نان نمی رسد .ولی به این آقا اندازه ده نفر نان داد.

یک آقایی گفت این آقا همیشه می آید واین نان ها را می برد. گویا کبابی دارد.

من گفتم اگر کبابی داردوهمیشه نیازبه پنجاه نان .بنظرم واسه این کبابی سهمیه خاص درنانوایی های خاص درنظر گرفته اند.

آن آقا گفت نمی دانم ولی این را می دانم که این آقا همیشه نان می گیرد.چند لحظه ای تو فکر فرو رفتم . پیش خود گفتم واقعا  جامعه ما درست شدنی نیست. جهان سومی که به کشورما می گویند . واقعا حقیقت دارد.

من متعجبم گنبد مرکز تولید بهترین گندم است. الان هم تازه درو گندم منطقه تمام شده پس این همه شلوغی نانوایی ها برای چیست؟ تازه چند روز پیش استاندار گلستان گفته بود که بخاطر عید سهمیه آرد گنبد زیاد شد. پس چرا مردم هنوز هم درگرفتن نان وخوردن صبحانه درعذاب هستند؟

بهرحال امیدوارم که مملکت ما ومردم درمانده ما روزی آسایش و آرامش درزندگی را ببینند.

www.ulkamiz.ir