اخبارزنان

فریبا بلوچ: خانواده‌ام را برای فعالیتم گروگان گرفتند و می‌گویند «حذف» تو در لندن راحت است ۲ ساعت پیش

فریبا بلوچ، فعال حقوق بشر، به ایران‌اینترنشنال گفت وزارت اطلاعات بیش از پنج روز است برادر و فرزندش را «گروگان» گرفته و اعلام کرده تا این کنشگر در لندن از فعالیتش دست برندارد، به بازداشت آنها ادامه می‌دهد. وزارت اطلاعات همچنین گفته‌ «حذف» این کنشگر در لندن برایش راحت است.

فریبا بلوچ به ایران‌اینترنشنال گفت: «ماموران وزارت اطلاعات به خانواده‌ام گفته‌اند برای آنها حذف کردن من در لندن کاری ندارد، همانگونه که پیش‌تر نیز در مورد بقیه این کار را کرده‌ایم، با او نیز همین کار را می‌کنیم.»

این فعال حقوق بشر گفت ماموران امنیتی علاوه بر بازداشت بدون اتهام دو عضو خانواده‌اش، سایر اعضای خانواده او را نیز طی پنج روز گذشته به صورت مداوم تحت فشار گذاشته‌اند. او گفت خانواده او پیش‌تر نیز تحت فشار و بازجویی قرار گرفته بودند و برادرش نیز از کار اخراج شده بود.

او خاطرنشان کرد: ماموران امنیتی برای بازداشت این دو نوجوان ورودی ایرانشهر را از ساعت شش عصر به وقت محلی بسته بودند، گویی که می‌خواهند یک گروه تروریستی را بگیرند.

فریبا بلوچ گفت: «وزارت اطلاعات تاکید کرده تا برای پایان فعالیت‌هایم تعهد کتبی ندهم و خود را پشیمان و ناقص‌العقل نخوانم، برادر و فرزندم در زندان خواهند ماند، اما من اعلام می‌کنم که اصلا از راه خود پشیمان نیستم و از آن برنمی‌گردم زیرا می‌دانم اکنون هزاران دختر بلوچ دیگر نیز سربرآورده‌اند.»

او تاکید کرد: «صدای دختران بلوچ دیگر خاموش نخواهد شد. مطمئنم که جمهوری اسلامی می‌داند که زنان مبارز برایش بسیار هزینه‌آورتر هستند و می‌داند که نابودیش به دست زنان ایرانی خواهد بود.»