اخباررویدادهای ایران و جهان

توطئه ترور مولوی عبدالحمید توس سپاه خنثی شد

حضور مردم در برابر مسجد مکی به دنبال انتشار خبر توطئه ترور مولوی عبدالحمید.

حال وش از خنثى شدن توطئه ترور مولوى عبدالحمید که توسط اطلاعات سپاه برنامه ریزی شده بود خبر داده است. بنابر این گزارش امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۲، انتظامات مسجد مکى فردى را که در پوشش طلبه علوم دینی از طرف اطلاعات سپاه ماموریت داشته به وسیله سم مولوی عبدالحمید را ترور کند شناسایی و بازداشت کرده است.
این فرد بلوچ بوده و از ساکنین منطقه دلگان بلوچستان مى باشد که در لباس طالب علوم دینى مدت هاست بصورت فردى زاهد در مسجد مى خوابیده و عبادت مى کرده اما قصد ترور بیولوژیک مولوى عبدالحمید را داشته است. وی در اعترافاتش گفته ماموریت داشته با سمى که اطلاعات (اطلاعات سپاه) در اختیارش گذاشته بوده مولوى عبدالحمید را ترور نماید. همچنین اعتراف کرده که هفته اى ١۵ میلیون تومان از آغاز شروع عملیاتش حقوق دریافت کرده است.
پیشتر مولوى محمدعمر ملازهى یکی از روحانیون سرشناس و برجسته بلوچ در تاریخ ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۵ در کوهون سرباز با همین روش ترور شده است.
اطلاعات رسیده به حال وش حاکیست در پی خبر خنثی شدن توطئه ترور مولوی عبدالحمید که از سوی اطلاعات سپاه پاسداران طرح و برنامه ریزی شده بود مردم زاهدان در حال رفتن به سمت مسجد مکی هستند و اینترنت شهر هم با اختلال شدید مواجه شده است.همزمان اینترنت در زاهدان با اختلال مواجه و جو شهر پس از این موضوع بشدت امنیتی شده به طوری که مبادی ورودی و خروجی بیشتر از قبل توسط نیروهای نظامی و امنیتی کنترل و شهروندان تفتیش می شوند.