اخبارمصاحبە

اینک وقت عزا نیست، که هنگامه خشم است

جمعی از دانشجویان:؛
امروز بیش از هر زمان دیگری، پلی تکنیک قلب تپنده‌ی ایستادگی و مقاومت است. تاریخ ما، تاریخ مردان و زنان سرافراز و آزاده است؛ اما تبار سیاه شما چه؟ تبار ننگین سرکوب مگر جز شعبان بی مخ‌ها چهره ای دارد؟ ؛

خون به خون شستن محال آمد، محال!

سالیان درازیست که ما عزادار خنده‌های پونه و آرش، گیسوان مهسا، چشمان ریرا، خون ندا، صدای نیکا و اشک مادر ستار هستیم؛ اما اینک وقت عزا نیست، که هنگامه خشم است؛ در میانه‌ی تمام فشار ها و بازداشت های موقتی که با هدف سرکوب اعتراضات قانونی دانشگاه و زهر چشم گرفتن از دانشجویان انجام می‌گیرد؛ سرکوب‌گران و مصادره کنندگان جنبش آزادی‌خواهی بدانند که این آرزوی دیرینه‌ی خود – خاموشی دانشگاه – را به گور خواهند برد و دانشجویان، فاتحانه بر مزار این دژخیمان قدم خواهند زد.

تجزیه میوه‌ی درخت تبعیض است و تجزیه‌طلب حامی چرخه‌ی تبعیض، جمهوریت بدون آزادی تهی از معناست و از این رو هیچ فرد معترضی بنابر اصل ۲۷ قانون اساسی موجود نباید بابت اعتراض بر حق خود در دفاع از حق زندگی در کشور مورد بازجویی و بازخواست نهادهای امنیتی داخل و خارج دانشگاه قرار گیرد؛ خطابه این سخنانمان به جناب آقای میراحمدی (نماینده نهاد رهبری در دانشگاه) است که در جلسه روز سه شنبه، تضمین دروغین امنیت به دانشجویان داد تا مشکلاتشان را بیان کنند. اما در پشت پرده مسئولیت شناسایی در راستای بازداشت غیرقانونی دانشجویان را برعهده داشت.

در ادامه همان‌گونه که پیش از این مطرح کردیم؛ آشکار شد که به عده‌ای حراست‌نما مسئولیت سرکوب دانشگاه واگذار شده است؛ در آینده نیز خواهیم دید که این بازداشت‌های غیرقانونی کوتاه مدت خواهد بود و هدفی جز سرکوب موقت صدای دانشگاه را نخواهد داشت؛ با این حال باید اعلام کنیم که آرزوی این ددمنشی را سرکوبگران با خود به گور خواهند برد.

امروز بیش از هر زمان دیگری، پلی تکنیک قلب تپنده‌ی ایستادگی و مقاومت است. تاریخ ما، تاریخ مردان و زنان سرافراز و آزاده است؛ اما تبار سیاه شما چه؟ تبار ننگین سرکوب مگر جز شعبان بی مخ‌ها چهره ای دارد؟ در این میان نیز ریاست دانشگاه به خیال خود می‌کوشد بازداشت دانشجویان جدید را با رفع تعلیق عده‌ای از ۶۶ دانشجوی ممنوع الورودی تطهیر کند؟! اما واقعیت این است که خون به خون شستن محالست و محال!!!!!!!

در نهایت از ابتدای هفته آتی با عدم حضور در کلاس ها و تشکیل ندادن کلاس های درسی -بزرگترین و کم هزینه ترین اقدام- در اعتراض به بازداشت غیرقانونی دوستانمان را بیش از پیش ادامه خواهیم داد تا بدانید قربانی این چرخه، سرکوبگران خواهند بود و دودش نیز در نهایت در چشم هیات رئیسه دانشگاه خواهد رفت.

تا ما هستیم، اعتراض ادامه دارد و از این پس بدانید که دانشگاه از جامعه جدا نیست و هر سرکوبی که بر سرمان بیاورید، نیرویی برای برانگیختن ما خواهد بود. هنوز آن‌قدر شرف داریم که برای بازداشت غیرقانونی بیش از ۱۰ نفر از دوستانمان و تمام دردهای این سرزمین دادخواه باشیم و در نهایت نیز ما معانی، زبان و تاریخ خویش را از مصادره‌کنندگان باز پس خواهیم گرفت.

«از طرف جمعی از دانشجویان» پلی تکنیک